یزدفردا "سرویس اجتماعی "حوادث"خبرهای پلیسی"پلیس فتا"سرپرست اداره تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا خراسان شمالی  گفت: اعتیاد اینترنتی یكی از آسیب های اجتماعی و فرهنگی است که می تواند تهدیدی برای اقتصاد، فرهنگ، امنیت اجتماعی جامعه باشد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"ستوانیکم "امیر رمضان زاده" در جمع مربیان آمادگی دفاعی آموزش و پرورش شهرستان بجنورد با بیان این مطلب، افزود: جنگ نرم در برابر جنگ سخت در حقیقت شامل هرگونه اقدام روانی و تبلیغات رسانه‌ای كه جامعه هدف یا گروه هدف را نشانه می‌گیرد و بدون درگیری نظامی و گشوده شدن آتش رقیب را به انفعال یا شكست وا می‌دارد.

 وی بیان داشت: جنگ نرم در پی از پای درآوردن اندیشه و تفكر جامعه هدف است تا حلقه‌های فكری و فرهنگی آن را سست كند و با بمباران خبری و تبلیغاتی در نظام سیاسی اجتماعی حاكم تزلزل و بی‌ثباتی ایجاد كند.

این مقام انتظامی با تشریح اوضاع فضای سایبری، تصریح کرد: فضای سایبر، فضایی است مجازی كه به واسطه ابزاری غیرفیزیكی، كاركردی دوگانه دارد که هم باعث ارتقاء سطح فكری و هم باعث تشویش اذهان عمومی و شست و شوی مغزی می شود.

سرپرست اداره تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا استان خراسان شمالی همچنین خاطرنشان كرد: ما برای شناخت فرصت ها و تهدیدها در عرصه جنگ نرم در حوزه سایبر باید ابزارهای های موجود را بشناسیم و بدانیم كدام یک از اینها، ارتباطات بیشتر را برقرار می كنند و قدرت نفوذ بیشتری دارند.

ستوانیکم"رمضان زاده" در ادامه اضافه كرد: اعتیاد اینترنتی یكی از آسیب های اجتماعی و فرهنگی است كه علاوه بر مزیت ها و فرصت هایی كه برای جامعه امروز پدید آورده است می تواند تهدیدی برای اقتصاد، فرهنگ، امنیت اجتماعی و ... جامعه داشته باشد.

وی بیان داشت: سرعت رشد و تغییر وسایل ارتباطی و فناوری‌های جدید بسیار زیاد بوده که برای در امان بودن از خطرات این تغییرات و بهره‌گیری مثبت از آنها نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، هوشمندانه و به ‌موقع هستیم.

وی در پایان افزود: آموزش خانواده‌ها برای هدایت و نظارت درست و استفاده صحیح از تلفن همراه، تقویت باورهای دینی در خانواده‌ها و فرزندان، آگاه‌سازی جامعه از پیامدهای منفی تلفن همراه، هدایت فرزندان برای انتخاب دوست سالم و تقویت برنامه‌های صدا و سیما از جمله راهکارهای مقابله با پیامدهای منفی تلفن همراه است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا